Lejeansøgning

Vi er rigtig glade for, at du overvejer, at flytte ind hos os. For at hjælpe dig bedst muligt, har vi nedenfor samlet et kort overblik over processen. Kontaktinformation finder du allernederst på denne side. Vi glæder os til, at modtage din ansøgning.

Når du ønsker at leje en bolig hos os, er der grundlæggende fire trin:

  1. Fremvisning: Du skal ud og se det aktuelle lejemål. Billeder og plantegninger på vores hjemmeside viser ikke altid den eksakte lejlighed, men er i stedet billeder fra en lejlighed med samme planløsning og i samme stand. Der kan derfor forekomme mindre variationer i vindues-, altan- og radiatorplaceringer mellem boliger af samme type. Derfor kræver vi altid, at du skal med ud på en fremvisning inden du kan underskrive en lejekontrakt, så du er helt sikker på, hvad du får og der ikke opstår nogen overraskelser på indflytningsdagen.
  2. Ansøgning: Du udfylder herefter et ansøgningsskema. Enten alene eller eventuelt sammen med en medansøger, som du skal bo sammen med. Ansøgningsskemaet fremsendes til den udlejningsagent, som har fremvist lejemålet til dig. Her vedhæftes også eventuelt relevant dokumentation, som du kan se i vores udlejningspolitik nedenfor.
  3. Lejekontrakt: Snarest muligt efter modtagelse af din ansøgning, vil vi sende dig en lejekontrakt med vilkår gældende for din kommende lejlighed. Du har herefter otte hverdage til at underskrive lejekontrakten samt indbetale det aftalte depositum og forudbetalt leje.
  4. Indflytningssyn: Når vi har modtage den underskrevede kontrakt og registreret, at pengene er gået ind, vil din kommende administrator indkalde dig til et indflytningssyn via mail. Indflytningssynet vil senest blive afholdt d. 1. eller 15. i en måned. Falder d. 1. eller d. 15 i en weekend eller på en helligdag, vil indflytningssynet i stedet blive afholdt den førstkommende hverdag efter. Nøgler til lejemålet overdrages ved indflytningssynet.

Ansøgningsskema


Ansøgningsskemaet kan du enten printe ud, udfylde, indscanne og sende retur til den udlejningsagent, som du har kontakt, med eller komme forbi og aflevere det på vores hovedkontor. Download ansøgningsskemaet her.

Det er desuden muligt, at ansøge om husdyrtilladelse i alle vores lejemål. Du kan krydse af i ansøgningsskemaet om du ønsker dette skema tilsendt, men du kan naturligvis også downloade det her.

Udlejningspolitik


Vi arbejder med en udlejningspolitik for at fremme en retfærdig og velfungerende udlejning. For at ansøge om en lejlighed, skal vores grundkrav derfor opfyldes samt kunne dokumenteres såfremt det bliver efterspurgt.

Grundkrav

  • Ansøgeren skal være myndig og over 18 år.

  • Ansøgeren skal have en fast indkomst og skal kunne dokumentere at være i beskæftigelse eller under uddannelse.

  • Ansøgerens indtægt skal kunne dække udgifterne til lejemålet.

  • Ansøgeren må ikke være registreret i RKI. Udskrift fra RKI fremsendes til administrator.

Antallet af voksne, der bor i et lejemål må desuden ikke overstige antallet af beboelsesrum. Såfremt I f.eks. lejer en 3-værelses lejlighed (to soveværelser og en stue) må der derfor maksimalt bo tre voksne.

Bopælspligt

Vores lejligheder skal anvendes til beboelse og som lejer skal man derfor tilmelde adressen hos Folkeregisteret. En virksomhed kan således ikke leje en lejlighed, såfremt denne skal benyttes til erhvervslokale og/eller overnatning (ikke bopæl) for virksomhedens ansatte og forretningsforbindelser. Lejlighederne kan desuden f.eks. ikke lejes ud som ”håndværkerlejlighed”.

For virksomheder

Såfremt en virksomhed lejer en lejlighed, der skal benyttes som bopæl for en ansat, skal virksomheden dokumentere, at denne kan betale huslejen ved aflevering af årsrapport for de seneste 2-3 år. Endvidere indhentes udskrift fra CVR således at det sikres, at det er en tegningsberettiget for virksomheden, der underskriver aftalen.

Kontakt


Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte vores udlejning, der sidder klar til, at hjælpe dig på hverdage fra kl. 08:00 – 16:00.

Tlf: +45 80 10 11 51
Mail: udlejning@balder.dk