Om jobbet

Øvrige info om dette lejemål

Vi søger:
Strategisk Driftschef

Har du entreprenør-ånd og solid ledelseserfaring? Og vil du være en del af en hastigt ekspanderende virksomhed hvor du kan sætte dit fokus på udvikling og forandring? Så er du måske Balders nye Strategiske Driftschef.

Hvem er vi?

Balder Danmark A/S en del af det børsnoterede svenske selskab Fastighets AB Balder, som ejer, forvalter og udvikler lejeboliger, erhvervsejendomme og hoteller i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Balders rejse startede i 2005, i Göteborg, hvor hovedsædet også ligger i dag. Siden er Balder hurtigt ekspanderet fra en ejendomsportefølje på ca. 60 ejendomme til nu at eje og administrere omkring 1.200 ejendomme. Balder har de seneste år erhvervet flere hoteller og ejendomme samt opført flere nybyggede ejendomme i København. Balder har igennem de seneste år markant øget investeringerne i Storkøbenhavn og Nordsjælland, så i tillæg til den eksisterende portefølje af bolig- og erhvervsejendomme, medfører igangværende og kommende byggerier at porteføljen øges fra 2.500 til 4.000 udlejningsboliger over de næste år.

Vi søger

Vi har succes i Balder og har brug for dygtige ledere til at være med til at sætte kursen samt sikre succesen fremover. Balders mål er at udvikle, levere og drive lejeboliger af høj kvalitet til vores lejere, vi ønsker derfor at tiltrække og fastholde dygtige og positivt indstillede medarbejdere.

Du bliver strategisk ledende for et hold dygtige medarbejdere bestående af en erfaren og kompetent Operationel Driftschef, ti dedikere Driftsteknikere og to skarpe Driftskoordinatorer. I tæt samarbejde med den Operationelle Driftschef bliver din opgave at have det strategisk overblik, prioritere opgaverne samt sikre udvikling og fremdrift.

Dine opgaver indebærer bl.a.:

  • Strategisk ledelse af afdelingens medarbejdere.
  • Strategisk overblik over processer og arbejdsopgaver. Herunder digitalisering af processer.
  • Sparring og tæt dialog med øvrige afdelinger i forvaltningen hos Balder (herunder Ejendomsadministrationen, Projekt, Økonomi, Udlejning og HR).
  • Indgåelse af samarbejdsaftaler med leverandører.
  • Ansvarlig for ejendommenes drift- og vedligeholdelsesbudgetter.
  • Ansvarlig for skadeshåndtering ift. forsikringsskader.
  • Agere teknisk rådgiver og support ved renoveringer.
  • Yde teknisk bistand vedr. drift- og vedligeholdelse af ejendomme og anlæg.
  • Udarbejde årlige vedligeholdelsesbudgetter/-planer.
  • Kontakt til myndigheder og rådgivere.

Kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har min. 5 års erfaring fra en lignende lederstilling. Det kan også være som bygningskonstruktør, ingeniør, bygherre, eller lignende. Du har ledelseserfaring af en større gruppe medarbejdere og forståelse for at arbejde med driftspersonale, lejere, øvrige kolleger, og eksterne håndværkere. Det er en forudsætning, at du er forhandlingsvant og kan være skarp og præcis med leverandører, både med hensyn til indgåelse af aftaler og efterfølgende tilsyn/optimering.

Du er god til at strukturere og prioritere arbejdsdagen, -dels for dig selv, men også for dine medarbejdere, således du hele tiden bevarer overblikket men stadig har sans for detaljen. Du er samarbejdsorienteret og stærk i mundtlig og skriftlig kommunikation. Desuden forudsættes det, at du har almindelige it-kompetencer herunder Microsoft Office pakken og sædvanligt benyttede programmer i bygge- og Ejendomsdrift.

Som person er du vellidt og samarbejdsvillig, og er typen der, som øverst ledende tager styring og samtidig formår at inddrage teamets medarbejdere.  

Herudover forventer vi at du er:

  • Ansvarsbevidst.
  • Omstillingsparat og åben over for forandringer.
  • Struktureret og formår at arbejde strategisk.
  • Servicemindet, både over for medarbejdere og interessenter.
  • Udadvendt og kan navigere i interessefeltet mellem ejendomsejer og lejere.
  • Tovholder i komplekse driftsorienterede processer.
  • Kompetent inden for IT og digitalisering.
  • Velformuleret i både skrift og tale samt have gode kommunikations evner.

Vi vægter service, fleksibilitet, grundighed og humor højt, og vi leder derfor efter en positiv person, der besidder disse egenskaber, og som kan bidrage til den gode stemning på arbejdspladsen.

Vi tilbyder

Vi anser os selv for at være innovative og stræber efter at gå nye veje, når det er muligt. Balder er desuden drevet af en entreprenør-ånd, som er med til at præge de valg vi træffer. Vi lytter til vores medarbejdere og elsker gode initiativer og idéer, som kan omsættes i praksis. Hos os er der ikke langt fra idé til handling! Derudover vægter vi ærlighed, højt humør og fællesskab højt, for derigennem tror vi på at det bedste sammenhold og tillid til hinanden skabes.

Vi har kontor i lyse og indbydende lokaler i Dansk Industris domicil ved Rådhuspladsen i København.

Vi tilbyder en konkurrencedygtig løn efter kvalifikationer og erfaring. Stillingen er 37 timer / ugen.

Ansøgning

Vi modtager udelukkende ansøgninger sendt via rekrutterings systemet.

Spørgsmål om stillingen kan rettes til hr_dk@balder.dk eller HR-ansvarlig, Helle Jensen 28354938.

Alle henvendelser behandles naturligvis med diskretion og fortrolighed.

Vi vil løbende indkalde til samtale og forbeholder os retten til at fjerne opslaget, så snart den rette kandidat er fundet.